Richard Bonnor efter 1 år i Notora: ”Jeg brænder for den regulerede industri og fødevarer”

Med 25 års erfaring i bagagen, kunne den rutinerede fødevareekspert den 1. marts sidste år tage springet over til et ERP-konsulenthus, der satsede fuldkommen på hans store faglige lidenskab. I en ansvarlig rolle for ”Foodware 365”-applikationen har Richard i samarbejde med kollegaerne fået udbredt kendskabet til Foodwares mangfoldige funktioner, hvor ambitionen og målet på den anden side af Corona-krisen er at sprede budskabet endnu bredere ud til landets fødevareproducenter.

Et års tid tilbage tog tre tætte kompagnoner i samlet spring turen over til Notora af én specifik hovedårsag. Morten Mønster, Anders Faurholt og Richard Bonnor så virksomhedens branchefokus mod fødevare som altafgørende faktor, i forhold til den fremtidige rute, som de karrieremæssigt gerne ville bevæge sig ned ad.

Igennem en længere periode havde der været dialog med Notoras CEO, Thomas Blak, hvor det pludselig kunne mønte sig ud i, at alle tre kunne blive indlemmet i Notora-staben:

”Som jeg har sagt mange gange før: dét jeg brænder for er den regulerede industri – specielt fødevare,” forklarer Richard, der altså så kombinationen af Notoras fokuserede syn på Foodware-applikationen samt treenighedens mulighed for at forfølge fælles drømme som oplagte bevæggrunde for at skifte job.

Sparringssessioner og vidensdeling i fremtiden

At få Foodware 365 på fødevareproducenternes landkort ligger Richard Bonnor stærkt for øje. At sætte en fremtidig retning for, hvad Notora skal og få sat et endnu større aftryk på Foodware er også indprentet på ambitionsmenukortet:

”Det første år har selvfølgelig været meget specielt på grund af corona – alle de ambitioner vi havde, da vi skulle integreres, er jo blevet lidt ”så som så”. I min rolle som ansvarlig for Foodware er jeg jo selvfølgelig blevet begrænset i forhold til at komme rundt på forskellige lokationer og spare med nogle af landets øvrige eksperter. Det næste år bliver meget bedre: vi skal have etableret interne sparringssessioner, hvor vi kan lære af hinanden. Desuden vil en ERFA-gruppe blive startet op, så alle vores kunder med det samme fokus, kan dele viden og erfaringer.”

DANÆG-samarbejde godt eksempel

For Richard er det væsentligt at få udbredt kendskabet til alle dele af Foodware-appen. Notoras samarbejde med DANÆG er et godt eksempel på et projekt, hvor alle de forskellige tillægsapplikationer er bragt i spil. Den viden skal spredes ud; både eksternt og internt:

”Alle i Notora skal kende til funktionerne, så det ikke kun er nogle få, men da alle medarbejdere på længere sigt kommer til at beskæftige sig med Foodware, så skal den vidensdeling spredes fornuftigt ud,” fortæller han videre. Når man arbejder med fødevare kræver det meget mere, end mange af fødevarevirksomhederne selv overhovedet er klar over:
”Nogle af vores kunder ved simpelthen ikke nok om Foodwares muligheder. Begreber som ”produktspecifikationer” og ”kvalitet” er lukket land for mange af de her virksomheder, da det ikke findes i Microsoft Dynamics 365 Business Central, for bare at nævne to. Det findes i Foodware, men det kræver, at man ved de her ting – jeg har arbejdet med den her type løsninger i 25 år og har stort set kun arbejdet med den her del af branchen. Foodware er en slags legeplads for fødevarevirksomheder”.

Afslutningsvis lægger Richard ikke skjul på hans fremtidige ambitioner på Notoras vegne: virksomheden skal være Danmarks største og bedste fødevarehus på Business Central-delen. Det skal være hævet over enhver tvivl. Herudover kan muligheden for at kigge ud over egne landegrænser også være en mulighed, hvor lande som Sverige og Norge ligger nært grundet de mange kulturelle ligheder.