Project Description

Succesfuld udrulning af international automationsstrategi for Domino’s Pizza

Domino’s produktionssteder i forskellige lande præsenterer et unikt sæt udfordringer. Hvordan strømliner man processer på flere steder, og hvordan sikrer du ensartede operationer og rapportering? Det første skridt er at vælge en ERP-løsning, der letter disse udfordringer. Dette var også tilfældet for Domino’s Pizza: det største pizza takeaway og leveringsfirma i verden. Domino’s Pizza valgte at videreudvikle deres internationale automatiseringsstrategi, og Microsoft Dynamics NAV kombineret med Foodware 365 spillede en central rolle i dette.

Ensartet arbejdsmetode med Foodware 365

Domino’s Pizza brugte allerede Microsoft Dynamics NAV i Holland og Frankrig, men arbejdsmetoderne var ikke blevet integreret på tværs af landegrænserne. Da det var på tide at opdatere applikationerne, blev det besluttet at implementere integration for både implementeringsmetoden og softwaren. Ifølge Richard De Gruijter, CFO hos Domino’s Pizza Europe: “Først og fremmest var det vigtigt at sikre kontinuiteten i softwaren. Vi ønskede også, at hele softwaren kom fra en enkelt
leverandør og at udvikle en ensartet arbejdsmetode til kommissærerne i Holland og Frankrig. Vi kunne reducere vores investering i tilpasninger betydeligt. ‘ Dette blev gjort for at skabe det rigtige grundlag for yderligere optimering i fremtiden. ERP-implementeringen begyndte i Gorinchem, Holland. Det blev efterfølgende lanceret i Frankrig med samme generelle ramme med støtte fra Isatech, den franske Foodware 365-partner.

International automatiseringsstrategi

Efter at have erhvervet en pizza kæde i Tyskland blev spørgsmålet, hvordan man anvender den internationale automatiseringsstrategi til et andet land. Ved at implementere det samme system, der blev brugt i Holland og Frankrig, opnåede Domino’s Pizza større finansiel og operationel integration. For at klarlægge den fornødne kendskab til det tyske marked var den tyske Foodware-partner Gerling Consulting engageret. Domino’s Tyskland investerede også betydeligt for at give medarbejderne den bedst mulige træning i Microsoft Dynamics NAV og Foodware 365.

Integreret WMS-løsning

Efter den vellykkede udrulning af gruppeløsningen er Domino’s Pizza optimistiske og ser frem til nye projekter for at forbedre driften. Personalet i Frankrig på nuværende tidspunkt for eksempel travlt med forberedelser til udrulning af en integreret WMS-løsning, baseret på voice-picking. Det er vigtigt, at virksomheden nærmer sig ethvert projekt ud fra et helhedsperspektiv.

Internationale fordele ved Food Community

I årevis har Schouw Informatisering opbygget et internationalt partnernetværk i 20 lande over hele kloden. Disse internationale partnere hjælper med at imødekomme kundernes krav til internationale projekter. Internationale Foodware-partnere så som Notora er vidende om de lokale love og bestemmelser og kan overvinde sprogbarrierer ved at tilbyde målrettet uddannelse og support.

“First and foremost, it was important to safeguard the continuity of the software. Also, we wanted all of the software to come from a single supplier and to develop a uniform working method for the commissaries in the Netherlands and France. We were able to significantly reduce our investment in customisation.”

– Richard De Gruijter, CFO at Domino’s Pizza Europe