En række udvalgte moduler henvendt administration, køb og salg
Strømlinede processer
forbedre proceseffektivitet og strømlin jeres arbejdsgang
En komplet løsning
arbejd mere effektivt med alle jeres økonomiske og administrative processer i en integreret løsning
Kommunikation
kommuniker let og bekvemt med kunder og leverandører
Strømlinede processer
forbedre proceseffektivitet og strømlin jeres arbejdsgang
En komplet løsning
arbejd mere effektivt med alle jeres økonomiske og administrative processer i en integreret løsning
Kommunikation
kommuniker let og bekvemt med kunder og leverandører
Køb og salg
Køb og salg er naturligvis en del af Foodware 365-applikationen. Kunden, som I køber og sælger for, er naturligvis i centrum i alle jeres forretningsprocesser. Det er begyndelsen og slutningen af hele jeres værdikæde. Foodware 365 kan hjælpe jer med at styre jeres kontakt med kunder og leverandører på forretnings- og individniveau i et integreret system. Ønsker I flere muligheder inden for salgsmuligheder og kampagner (med rabatter), så kan I udvide løsningen med ”Dynamics 365 for Sales”.
Registrering og behandling af kontrakter
Når I handler med indkøb og salg af produkter og tjenester, skal I som internationalt handelsselskab ofte håndtere registrering og behandlingen af kontrakter. Dette understøttes automatisk af den handelsspecifikke funktionalitet, som er inkorporeret i Foodware 365, ligesom de understøttende aktiviteter af disse kontrakter i forskellige afdelinger skal håndteres.
Behovsprognose
Fordelene er dobbelte, hvis I kan forudsige efterspørgslen mere præcist. På den ene side fører det til mersalg (ved at give indsigt i ”drivere” bag jeres salgsresultater) og øger kundernes tillid, og på den anden side sparer det omkostninger takket være produktionsflowoptimering. Nøglen til behovsprognoser gennem maskinindlæring ligger i forholdet mellem opdaterede data sammenlignet med historiske data. Denne kombination af data kan lette en virkelig nøjagtig prognose for, hvad der skal sælges. Dette gør det muligt for virksomheder at optimere deres produktionsplanlægning.
Rabatter
Som fødevarevirksomhed har I kunder og leverandører, som I har lavet aftaler om rabatter med. En rabat tildeles typisk, hvis en given mængdeværdi eller volumen bestilles over en bestemt periode. Og I vil sandsynligvis ønske at øremærke disse rabatter i et finansregnskab. I vil også gerne registrere udbetalinger af disse rabatter i jeres ERP-software. Foodware 365 sikrer, at rabatter kan udbetales korrekt til kunder og leverandører.
Fangstvægt
I den friske sektor sker det ofte, at I køber, producerer eller leverer produkter både i stykker og i kilogram, hvorved kilo er førende inden for afregning af omkostningspris, indkøb og salgspriser. Fangstvægt-modulet gør det muligt at udøve kontrol med de administrative vægtafvigelser og nå den rette prisafregning.
EDI
Som leverandør til detailhandlere er I nødt til at håndtere, at det skal være muligt at kunne kommunikere gennem EDI-meddelelser. Denne kommunikation skal finde sted i henhold til standarddefinitionen af EDI-meddelelser fra GS1 som er forudbestemt af fødevaresektoren. EDI er et absolut ”must” for virksomheder med mange forretningsforbindelser, der anskaffer et stort antal produkter. ”Data Integration Framework”-modulet implementeret i Foodware 365 tager sig af alle jeres EDI-krav uden besvær.
Finansiel administration
Forskellige funktioner kan automatisk hentes i Foodware 365. Overvej at strømline jeres bogføringsprocesser med finansfunktionalitet eller håndter fleksible, integrerede betalingstransaktioner via kreditorer. På den anden side kan I optimere pengestrømmen ved at fremskynde erstatningsprocesser og spore debitorbetalinger.
Supply Chain Management
Som fødevarevirksomhed er der intet I ønsker mere end at styre jeres forsyningskæde fra start til slut. I vil have gennemsigtighed og indsigt i, hvad der sker fra ”gård” til ”gaffel”. Bedre kontrol over jeres produkt fører til større indsigt, så I virkelig kan beskytte jeres produkters kvalitet og sikkerhed. Intern og ekstern logistik er en regelmæssig begivenhed i denne henseende. I vil have kontrol over og indsigt over jeres råvarestrømme. Og det er derfor, at der er behov for en platform til at understøtte og registrere alle disse processer. Foodware 365 tager sig af jeres ønsker og krav, når det kommer til køb af råvarer og til transportplanlægning af slutproduktet.
Optimale værdikædeoperationer
Køb, salg og produktion skal være tæt forbundet og tilpasset hinanden. Er alle de råvarer, som I har brug for, tilgængelige i forhold til at starte produktionsprocessen, så slutproduktet til sidst kan sendes til jeres kunder? I ønsker et fleksibelt miljø for at håndtere stress og uro inden for frisk producerede varer med en begrænset holdbarhed. I skal være i stand til at ændre alt på ethvert tidspunkt uden at miste grebet om kvaliteten og sikkerheden af jeres fødevareprodukter. Men punktlighed er også en forudsætning for at sikre produktkvaliteten. Foodware 365 giver jer mulighed for at optimere jeres drift fra indkøb til salg.
Køb og salg
Køb og salg er naturligvis en del af Foodware 365-applikationen. Kunden, som I køber og sælger for, er naturligvis i centrum i alle jeres forretningsprocesser. Det er begyndelsen og slutningen af hele jeres værdikæde. Foodware 365 kan hjælpe jer med at styre jeres kontakt med kunder og leverandører på forretnings- og individniveau i et integreret system. Ønsker I flere muligheder inden for salgsmuligheder og kampagner (med rabatter), så kan I udvide løsningen med ”Dynamics 365 for Sales”.
Registrering og behandling af kontrakter
Når I handler med indkøb og salg af produkter og tjenester, skal I som internationalt handelsselskab ofte håndtere registrering og behandlingen af kontrakter. Dette understøttes automatisk af den handelsspecifikke funktionalitet, som er inkorporeret i Foodware 365, ligesom de understøttende aktiviteter af disse kontrakter i forskellige afdelinger skal håndteres.
Behovsprognose
Fordelene er dobbelte, hvis I kan forudsige efterspørgslen mere præcist. På den ene side fører det til mersalg (ved at give indsigt i ”drivere” bag jeres salgsresultater) og øger kundernes tillid, og på den anden side sparer det omkostninger takket være produktionsflowoptimering. Nøglen til behovsprognoser gennem maskinindlæring ligger i forholdet mellem opdaterede data sammenlignet med historiske data. Denne kombination af data kan lette en virkelig nøjagtig prognose for, hvad der skal sælges. Dette gør det muligt for virksomheder at optimere deres produktionsplanlægning.
Rabatter
Som fødevarevirksomhed har I kunder og leverandører, som I har lavet aftaler om rabatter med. En rabat tildeles typisk, hvis en given mængdeværdi eller volumen bestilles over en bestemt periode. Og I vil sandsynligvis ønske at øremærke disse rabatter i et finansregnskab. I vil også gerne registrere udbetalinger af disse rabatter i jeres ERP-software. Foodware 365 sikrer, at rabatter kan udbetales korrekt til kunder og leverandører.
Fangstvægt
I den friske sektor sker det ofte, at I køber, producerer eller leverer produkter både i stykker og i kilogram, hvorved kilo er førende inden for afregning af omkostningspris, indkøb og salgspriser. Fangstvægt-modulet gør det muligt at udøve kontrol med de administrative vægtafvigelser og nå den rette prisafregning.
EDI
Som leverandør til detailhandlere er I nødt til at håndtere, at det skal være muligt at kunne kommunikere gennem EDI-meddelelser. Denne kommunikation skal finde sted i henhold til standarddefinitionen af EDI-meddelelser fra GS1 som er forudbestemt af fødevaresektoren. EDI er et absolut ”must” for virksomheder med mange forretningsforbindelser, der anskaffer et stort antal produkter. ”Data Integration Framework”-modulet implementeret i Foodware 365 tager sig af alle jeres EDI-krav uden besvær.
Finansiel administration
Forskellige funktioner kan automatisk hentes i Foodware 365. Overvej at strømline jeres bogføringsprocesser med finansfunktionalitet eller håndter fleksible, integrerede betalingstransaktioner via kreditorer. På den anden side kan I optimere pengestrømmen ved at fremskynde erstatningsprocesser og spore debitorbetalinger.
Supply Chain Management
Som fødevarevirksomhed er der intet I ønsker mere end at styre jeres forsyningskæde fra start til slut. I vil have gennemsigtighed og indsigt i, hvad der sker fra ”gård” til ”gaffel”. Bedre kontrol over jeres produkt fører til større indsigt, så I virkelig kan beskytte jeres produkters kvalitet og sikkerhed. Intern og ekstern logistik er en regelmæssig begivenhed i denne henseende. I vil have kontrol over og indsigt over jeres råvarestrømme. Og det er derfor, at der er behov for en platform til at understøtte og registrere alle disse processer. Foodware 365 tager sig af jeres ønsker og krav, når det kommer til køb af råvarer og til transportplanlægning af slutproduktet.
Optimale værdikædeoperationer
Køb, salg og produktion skal være tæt forbundet og tilpasset hinanden. Er alle de råvarer, som I har brug for, tilgængelige i forhold til at starte produktionsprocessen, så slutproduktet til sidst kan sendes til jeres kunder? I ønsker et fleksibelt miljø for at håndtere stress og uro inden for frisk producerede varer med en begrænset holdbarhed. I skal være i stand til at ændre alt på ethvert tidspunkt uden at miste grebet om kvaliteten og sikkerheden af jeres fødevareprodukter. Men punktlighed er også en forudsætning for at sikre produktkvaliteten. Foodware 365 giver jer mulighed for at optimere jeres drift fra indkøb til salg.