Hvor finder man en NAV-leverandør, som forstår de udfordringer, virksomheden har?

Et stigende antal små og mellemstore virksomheder skifter til NAV, da NAV samler økonomistyring, lager, indkøb, logistik, salg, CRM, produktion, projektstyring, løn og HR i ét program. NAV integrerer oplysninger fra hele organisationen og gemmer disse i én central database, så medarbejderne i en virksomhed kan arbejde hurtigt og effektivt. Dette er bl.a. én af årsagerne til, at NAV i stigende grad bliver valgt i fødevareindustrien.

Som fødevarevirksomhed, har man typisk nogle nøgleudfordringer, som en standard NAV ikke kan løse. Disse kan løses, enten ved hjælp af et højt budget, og en masse ressourcer og specialtilretninger, eller billigt og smidigt med en branchespecifik tillægsløsning til NAV.

Notora arbejder med et selvdannet koncept, baseret på udtrykkene ”slank”, ”rå” og ”attraktiv”. Disse dækker netop over, hvordan Notora vil skabe bedre resultater for kunderne.

· ”Rå” dækker over målsætningen; at identificerer de strategisk vigtigste og dårligst fungerende forretningsprocesser, og optimere dem i forhold til kundernes kunder (kundeværdi).

· Ved ”attraktiv” menes, at Notora vil skabe gennemskuelige og enkle systemer, der hjælper virksomhederne.

· Med begrebet ”slank” hjælper Notora til, at forstå sammenhængen imellem omkostninger og kundeværdi.

På baggrund af konceptet er Notoras klare anbefaling, at man som fødevarevirksomhed skal vælge, at supplere NAV-løsningen med en branchespecifik tillægsløsning frem for besværlige og dyre specialtilretninger.

Når virksomheden beslutter sig for, at anskaffe sig en ny NAV-løsning, skal der tages højde for en række faktorer. Det ultimative mål er, at virksomheden bliver endnu bedre og kan øge væksten.

En hyppig fejl er midlertidigt, at der er for meget fokus på teknologien og utilstrækkelig fokus på, hvordan løsningen skal sikre, at medarbejderne arbejder mere effektivt. Desuden har specielt fødevareindustrien en række særlige karakteristika, der kræver en brancheløsning.

Implementeringen af den nye NAV-løsning er mere end blot et IT-projekt. Det er derfor yderst vigtigt, at virksomhedens kommende NAV-partner besidder den omfattende viden om de specifikke virksomhedsprocesser, der præger netop den branche virksomheden opererer i. Det er umuligt at være ekspert i alt, og derfor har Notora nøje udvalgt fire konkrete vertikaler; handels-, logistik-, produktions- og fødevarevirksomheder.

En leverandør, som ikke forstår nøgleudfordringerne i den specifikke branche virksomheden opererer i, kan forårsage mere skade end gavn. En leverandør med disse begrænsninger, er simpelthen ikke rustet, til at håndtere de specifikke krav og ønsker, som i almindelighed forekommer inden for fødevareindustrien.

Summa summarum; ved at vælge Notora som NAV-leverandør, får I en partner der både forstår, samt har bred erfaring med, alle de udfordringer fødevarevirksomheden står overfor. Med NAV kombineret med en branchespecifik fødevareløsning som SI Foodware, behandles størstedelen af alle nøgleudfordringer. Herunder eksempelvis track & trace, kvalitetssikring, hurtig og korrekt klagehåndtering, optimeret produktions- og transportsystem og kontrol over ingrediens og produktegenskaber. Disse er nogle af de enkelte branchespecifikke værktøjer, der sikrer, at fødevarevirksomheder kan skabe optimal rentabilitet og tage store fremskridt.

Notora anbefaler alle fødevarevirksomheder, at vælge Schouws branchespecifikke tillægsløsning: SI Foodware.

Kontakt Notora direkte her, hvis du ønsker at få flere oplysninger og information om SI Foodware, eller hvordan vi kan optimere netop jeres virksomhed.