Microsoft Dynamics 365 Business Central powered by Notora

I Notora er vi eksperter i Microsoft Dynamics 365 Business Central – det nye Dynamics NAV. 

Business Central er et af de førende og mest velegnede ERP-systemer til forretningsstyring SMV’er og større virksomhederSom en 360 graders virksomhedsløsning med brugervenlige værktøjer til ressourceplanlægning og økonomistyring hjælper systemet jer med at strukturere og automatisere vigtige processer og arbejdsgange i jeres forretning inden for økonomi, forsyning, drift, produktion, personale- og projektstyring.  

En implementering af Business Central leveret af Notora vil optimere hele jeres værdikæde på tværs af alle funktionsområder i virksomheden som økonomi, løn og HRsalg og marketing, PMO, service, indkøb, produktion, logistik og WMS 

Business Central sammenkædning af økonomi, salg, service og drift.

Endnu flere funktioner i fremtidens ERP-løsning

Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidligere Dynamics NAVindeholder nu endnu flere funktioner, der understøtter jeres virksomheds digitale transformation. Som et meget brugervenligt- og intuitivt ERP-system hjælper Business Central jer med at øge overblikket, optimere driften, effektivisere processer og holde styr på alle jeres kunderBusiness Central kombineres flere platforme i ét enkelt program f.eks. ERP, CRM og Business Intelligence. På den måde sammenkædes alle jeres forretningsprocesser på en overskuelig måde, der sparer jeres medarbejdere kostbar tid og understøtter en stærk projektledelseBusiness Central kan nemt synkroniseres med jeres andre Microsoft Office 365 produkter og fås både som on-premises og cloud-version. 

Branchefokuseret og effektiv implementering af Business Central 

Med en branchespecialiseret teamsammensætning af erfarne konsulenter leverer vi den helt rigtige løsningsorienterede rådgivning og sparring under en procesimplementering af Business Central 
 
Notora er vi som certificerede Microsoft Partnere (MCP) og Cloud Solution Provider (CSP) specialiseret inden for Microsoft Dynamics 365 Business Central og NAV produktpaletten, hvor vi som ERP-leverandør arbejder med en særlig branchefokuseret ekspertise inden for fødevarer, produktion, handel og logistik. Læs her, hvad vores kunder siger om os og Business Central.

Hvorfor vælge Dynamics 365 Business Central?

Mulighederne er mange med  Dynamics 365 Business Central:

Kontakt en konsulent - og hør mere om priser og jeres muligheder med Business Central

Kontakt os
Kontakt os

Microsoft Dynamics 365 Business Central har mange fordele i praksis:  

Ved en digitalisering af produktionsplaner, kapacitet og WMS lettes den daglige drift. Mulighederne for at generere produktionsplaner automatisk via salgsprognoser og forecasts muliggør en mere effektiv opretholdelse og udvidelse af jeres indkøbsordrer. Modulerne gør det ligeledes nemt at tracke varetransaktioner og flows, så I får et optimeret output.

Effektivisér jeres økonomiadministration, og løft regnskabsafslutningen gennem en strømlining af jeres kreditor og debitor-kartoteker. På den måde skaber I et overblik på tværs af regnskab, salg, indkøb, lagerenhed og interaktion med kunderne. Samtidig opnår I en mere præcis afrapportering og automatiseret afstemning.

Øget og korrekt indsigt i opgaverne gør det nemmere for jeres virksomhed at sætte ind der, hvor omsætningsmulighederne er størst. Ved at få indblik i serviceopgaver, tilgængelige ressourcer og kompetencer bliver I i stand til at reagere lynhurtigt på forespørgsler og kundehenvendelser – til gavn for jeres salg og kundeservice.

Brug digital administration og opfølgning til at forbedre og forenkle jeres kundeprojekters performance. Ved at kunne præcisere jeres planlægning fremadrettet og samtidig estimere og justere et projekt i realtid, får I nemmere ved at tilpasse jeres ressourceforbrug og opnår en højere profit.

Hold jeres lagerniveau opdateret, og få vedligeholdt mængde og kapacitet via automatiske beregninger af lagerbeholdninger, leveringstider og genbestillingspunkter.
Kort sagt: En automatisering af værdikæden kan nedbringe tab og styrke jeres indkøbs- og betalingsprocesser.

For at overholde jeres kunders ret til beskyttelse af personlige oplysninger kan I bruge metoderne “Indbygget beskyttelse af personlige oplysninger” og “Beskyttelse af personlige oplysninger som standard”.

Dermed sørger I for at overholde databeskyttelses-forordningen (GDPR).
I kan tildele og begrænse adgangen til personlige data på flere niveauer samt aktivere revisionsspor for at skabe sikkerhed og øget ansvarlighed. Internt kan I flytte og gemme data og personoplysninger på tværs af jeres systemer i en krypteret og sikker overførelsesform.

Opgradering fra NAV til Business Central – eller jeres første ERP-projekt? 

Licenser og transition

At løfte en købt NAV-licens enten fra NAV X.0 eller NAV 20XX til Business Central kaldes for License Migration Transition Upgrade (LMT Upgrade). Transition og regler for nye licenser reguleres af Microsofts egne bestemmelser i Dynamics 365 Business Central On-premises Transition Upgrade Policy

Ved en transition fra NAV til BC fastholdes den oprindelige licensværdi, hvor der ud fra denne betales et årligt opdateringsabonnement på 16 % af prisen. Dette er væsentligt, da tilkøb af ældre NAV-brugere er billigere end de aktuelle priser i 2020. 

Microsofts licensmodel har ændret sig skiftet fra NAV til Business Central. 
Licenstyperne kaldes nu for Essential’, ’Premium’ og ’Team Members: 

  • Essential og Premium er to typer ’Full user’-licenser: En brugerlicens til nøglemedarbejdere i f.eks. salg, økonomi og supply chain – tidligere kaldet ’Power users’ eller ’Professional users’ – der skal have adgang til den fulde pallette af funktionaliteter og værktøjer til forretningsstyring i jeres virksomhed.
     
  • Team Members er en ’Additional user’-licens: Denne brugerlicens har begrænset adgang og udgør typisk den største procentdel af licenserne til jeres medarbejderstab. Licensen er til brugere, der ikke behøver fuld funktionalitet i Business Central, f.eks. HR, produktionsmedarbejdere og lagermedarbejdere, der skal udføre opgavestyring, tids- og udgiftsindtastning, vare- og lagerstyring m.m.  

Fra samtidige til navngivne brugere

I Business Central arbejder man med ’navngivne’ brugere og ikke ’samtidige’ brugere som tidligere i NAV. Navngivne brugere er unikke bruger for hver eneste medarbejder i virksomheden

Denne ændring betyder dog ikke, at I skal ud og købe flere licenser: Når I opdaterer jeres licens fra NAV til BC, sker det i forholdet 1:3. Det betyder i praksis, at 1 samtidig NAV-bruger automatisk er det samme som 3 navngivne BC-brugere.

Generelt kan man sige, at man kan opnå en BC-licens på 4 måder:

  1. Transition
    Løft af en gammel NAV-licens med betalt opdateringsabonnement til BC. License Migration Transition Upgrade (LMT Upgrade).
  1. Ved køb af BC On-premises licens via Microsoft DPL (Dynamics Price List)
    Her får I en ny BC-licens (Perpetual) med adgang til de tre seneste versioner f.eks. BC 16, BC 15, BC 14.
  1. Subscription af BC On-premises licens via Microsoft DPL (Dynamics Price List) med en ny BC-licens (Subscription)
    Denne afregnes PUPM (Per User Per Month) til en differentieret pris afhængigt af, om brugerne er essential, premium eller team members.

 

  1. Subscription af BC SaaS (’Software as a Service’) dvs. hosted hos Microsoft præcis som Microsoft 365 via Microsoft Partner Center/CSP-programmet (Cloud Solution Provider-programmet)
    Dette giver en ny BC-licens på lejebasis PUPM (Per User Per Month) inkl. servere, databaseplads m.m. til en fast månedlig pris, som differentieres afhængigt af om brugerne er essential, premium eller team members.

 

NB: Har I en NAV Perpetual/ NAV MBL (Module Based Licensing) / BC On-premises licens i forvejen på BREP-abonnementet (Business Ready Enhancement Plan), kan I få 40 % i rabat på SaaS-prisen indtil Microsoft varsler andet.

Ambitioner om at digitalisere jeres virksomhed? 

Hvis I ikke har en ERP-løsning i forvejen, kan I altid erhverve jer Business Central med en perpetuelsubscription eller SaaS-løsning som jeres første ERP-projekt.
Læs mere om Notoras projektløsninger og tilgang til implementering her  eller kontakt en konsulent for råd og vejledning her