Brugeroplevelse

Layoutet i Dynamics 365 Business Central har fået et nyt og anderledes udseende. Den erfarne NAV bruger har nok allerede bemærket at Business Central logoet har en mere grønlig nuance, hvilket også afspejler sig i selve løsningen, som nu er er blevet grøn.

Man kan hurtigt gå i dybden med farven grøns betydning og analysere på hvorfr Microsoft har valgt en farve som på trods af sin afslappende virkning symboliserer vækst og penge, men brugerinterfacet er væsentlig mere interessant at se nærmere på.

Business Centrals brugerinterface er blevet moderniseret, og har tilmed fået en lettere forståelig brugerflade. Rollecenterets funktioner er gjort lettere tilgængelige, da Microsoft nu har placeret dem i toppen af skærmen. Performance er ligeledes forbedret, da browser-oplevelsen er blevet væsentlig optimeret. Herudover er skærmbillederne reorganiseret, så skærmen i høj grad udnyttes bedre.

 

 

6 hurtige til brugeroplevelsen:

  • Rollecenter: Rollecenteret i Business Central har større fleksibilitet
  • Varelister: Varelisterne i Business Central har fået billeder som ikoner
  • Salgspipeline: Bedre vilkår får visualisering af stadierne i en salgspipeline
  • Visualiseringer: Flere muligheder for visualisering og kilder til indsigt
  • Pengestrømsprognose: Business Central giver mulighed for at præsenterer prognoserne mere grafisk
  • Debitorkort: Gør det muligt at have debitorkort med kontekstafhængig information

En anden feature som er præsenteret i Dynamics 365 Business Central er ”News Bulletins” som er data-highlights, der pushes imod brugerne. Den erfarne NAV bruger vil kunne genkende konceptet med Bulleins fra de firkantede tiles i rollecentrene. Disse bulletins gør løsningen mere aktiv, da de har fokus på at informere og skaber indsigt for brugerne, i stedet for de status-tal som de firkantede tiles viser.